Dr. MH KOREI

آنچه که باید در مورد مزوتراپی بدانیم

نیاز داشتن به زیبایی و اعتماد به نفس را می‌توان از مهم‌ترین نیازهای هر فرد دانست‌. متاسفانه گاهی دیده می‌شود که به دلایل مختلف افراد زیبایی خود را از دست می‌دهند یا از ابتدا چهره‌ای که می‌خواسته‌اند را نداشته‌اند و حالا به دنبال یک روش ایمن برای زیباتر شدن می‌گردند. یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های زیبایی که در عصر حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است، مزوتراپی می‌باشد. در این روش با تزریق مواد مغذی سعی می‌شود تا تمامی عیوب انکساری افراد از بین رود و چهره‌ای زیباتر داشته باشند. جالب است بدانید که در سالیان اخیر مزوتراپی کاربرد بسیار گسترده‌ای در سلامت پوست، مو و چهره داشته است. به همین دلیل نیز در سراسر جهان با متقاضیان زیادی روبرو شده است.
اگر شما نیز علاقه‌مند به دریافت خدمات مزوتراپی هستید و دوست دارید در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید، مطالعه این مطلب به شما کمک شایانی خواهد کرد. در این مطلب از مجله دکتر کره‌ئی با ما همراه شوید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم.

مزوتراپی چیست؟

یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در دنیای پزشکی و زیبایی که به طور مستقیم در جهت زیباتر شدن ظاهر فردی مورد استفاده قرار می‌گیرد، مزوتراپی است. در این روش از یک سری مواد بیولوژیکی مفید مانند انواع ویتامین، پروتئین‌ها، فاکتورهای رشد مهم مانند انسولین، عصاره‌های گیاهی و برخی داروهای مخصوص مانند ماینوکسیدیل، بوفلومدیل، بیوتین، فیناستراید و غیره استفاده می‌شود تا عیوب پوست و مو در کمترین زمان ممکن گرفته شود و فرد به چهره دلخواه خود دست یابد. گفتنی است که این روش زیبایی برای تمامی افراد در سنین مختلف مناسب است و همه می‌توانند از آن برای زیباتر شدن بیشتر استفاده کنند. این در حالی است که دهه سوم زندگی یعنی سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی به عنوان بهترین سن برای شروع مزوتراپی در نظر گرفته می‌شود.

کاربرد مزوتراپی

کاربرد مزوتراپی آنقدر گسترده است که زبان از بیان همه آن‌ها ناتوان است. از مهم‌ترین کاربردهای این روش درمانی _زیبایی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد: ● رفع لکه‌های پوستی ● رفع چین و چروک‌ها در نواحی مختلف پوست ● درمان جای زخم و اسکار ● رفع بافت مردگی پوست و کمک به بازسازی ● رفع تیرگی زیر و دور چشم ● درمان منافذ باز پوستی ● کمک به جوانسازی پوست ● تقویت ریشه مو ● جلوگیری از ریزش مو ● درمان موهای آسیب دیده ● درمان موخوره و کمک به درخشان کردن موها ● کمک به لاغری و کاهش وزن

روش انجام مزوتراپی

بسته به اینکه هدف از تزریق مزوتراپی چیست، روش تزریق نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی می‌توان گفت پس از اینکه بررسی‌های لازم توسط پزشک منتخب انجام شد، مواد مورد نیاز برای تزریق آماده‌سازی می‌شود و سپس با ایجاد سوراخ‌هایی کوچک به نواحی آسیب‌دیده تزریق می‌گردد تا به درمان و ترمیم آسیب‌دیدگی‌ها در کمترین زمان ممکن کمک کند. اگر هدف از مزوتراپی تقویت موها باشد، تزریق به لایه درم مو انجام می‌گیرد اما اگر هدف کمک به داشتن پوستی زیباتر باشد، تزریق در پوست انجام خواهد گرفت.

مزایای مزوتراپی

آنچه که باعث شده است تا از مزوتراپی به عنوان یک روش محبوب برای دستیابی به چهره دلخواه یاد شود، مزایای گسترده این روش است. در این باره باید بگوییم که مزوتراپی یکی از روش‌های ایمن دستیابی به زیبایی است که اگر توسط پزشکی خبره انجام گیرد، عوارض جدی به همراه نخواهد داشت. این روش را می‌توان یک روش محبوب برای مشاهده نتایج سریع، بدون نیاز به ریکاوری و استراحت دانست. علاوه بر موارد گفته شده لازم است بدانید که دستیابی به چهره دلخواه با این روش نسبت به سایر روش‌های مشابه هزینه‌ای کمتر خواهد داشت.

عوارض مزوتراپی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در رابطه با مزوتراپی پرسیده می‌شود این است که آیا این روش عوارضی نیز دارد؟ در پاسخ به این سوال بسیار مهم بایستی بگوییم که مزوتراپی نیز مانند هر خدمات زیبایی دیگر یک سری عوارض را با خود به همراه خواهد داشت. از مهم‌ترین عوارض مزوتراپی می‌توان به درد، تورم، کبودی، تغییر رنگ پوست، عفونت و همچنین خارش اشاره کرد. گفتنی است که تمامی عوارض گفته شده در شرایطی که یک پزشک خبره برای دریافت خدمات زیبایی انتخاب شود، به حداقل خواهد رسید. به عبارت دیگر اگر شما پزشکی خوب و کاربلد را برای دریافت خدمات زیبایی انتخاب نکنید، ممکن است عوارض مزوتراپی به طور قابل توجهی افزایش یابد.

مراقبت‌های قبل از مزوتراپی

قبل از دریافت خدمات مزوتراپی لازم است تا موارد زیر را در نظر داشته باشید: ● حتما قبل از دریافت خدمات زیبایی دوش بگیرید چرا که تا ۲۴ ساعت از دوش گرفتن منع خواهید شد. ● از دو هفته قبل از تزریق مزوتراپی مصرف دخانیات و الکل را کنار بگذارید تا از عوارض مصرف در امان باشید. ● حداقل ده روز قبل از تزریق باید استفاده از داروهای ضدالتهاب را قطع کنید. ● اگر بیماری خاصی دارید یا دارویی مصرف می‌کنید، بهتر است با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید.

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی

پس از دریافت خدمات مزوتراپی لازم است تا به نکات زیر توجه داشته باشید: ● حداقل ۲۴ ساعت حمام نکنید و از تماس مستقیم با آب بپرهیزید. ● انجام فعالیت‌ها و ورزش سنگین را به مدت دو هفته کنار بگذارید. ● تا دو هفته نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات مصرف نکنید. ● اگر درد شدیدی دارید و با گذر زمان عوارض مزوتراپی کاهش نیافته است، شرایط خود را با پزشکتان در میان بگذارید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مزوتراپی که یکی از محبوب‌ترین خدمات زیبایی در عصر حاضر محسوب می‌شود پرداختیم و گفتیم که این روش چگونه می‌تواند به زیبایی بیشتر ما کمک کند. اگر پس از مطالعه این مطلب تصمیم به دریافت خدمات مزوتراپی گرفته‌اید، انتخاب یک مجموعه یا کلینیک منتخب برای دریافت خدمات نقش بسیار زیادی در رضایت شما از نتیجه حاصل شده خواهد داشت. به تمامی علاقه‌مندان به دریافت خدمات مزوتراپی، انتخاب کلینیک دکتر کره‌‌ئی توصیه می‌شود.

ما در این کلینیک با تکیه بر دانش روز دنیا و همچنین استفاده از مواد و تجهیزاتی مدرن نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بهترین خدمات را به علاقه‌مندان ارائه کنیم.

در صورتی که سوالی در رابطه با مزوتراپی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می‌توانید با کامنت‌گذاری ما را از نگرانی‌های خود مطلع کنید. قطعا در اولین فرصت پاسخ سوالات شما را خواهیم داد.

اگر خواهان دریافت خدمات از کلینیک ما هستید، بهتر است قبل از مراجعه حضوری تماس حاصل کنید و نوبت بگیرید. آدرس و شماره تلفن ما به شرح زیر است:

شماره‌های تماس با کلینیک
021-22303360
021-22301416

آدرس کلینیک دکتر کره ای

● تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3

سوالات متداول

بله؛ این روش می‌تواند در درمان چاقی و رسیدن به تناسب اندام نیز کاربرد داشته باشد.

دریافت خدمات مزوتراپی معمولا چیزی بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه فرصت نیاز دارد. البته گاهی ممکن است به دلیل وجود برخی مشکلات مدت زمان مورد نیاز برای مزوتراپی افزایش یابد.  

به طور طبیعی برای مشاهده نتیجه دلخواه‌تان نیاز است بین ۲ تا ۳ باز مزوتراپی را تجربه کنید. البته ممکن است تعداد جلسات لازم برای برخی از افراد با توجه به شرایط‌تشان بیشتر باشد. پزشک با انجام بررسی‌های لازم مشخص می‌کند که شما برای دستیابی به نتیجه دلخواه‌تان چند جلسه باید مزوتراپی شوید.

توجه داشته باشید که فاصله بین تعداد جلسات مزوتراپی باید حداقل یک ماه باشد.