Dr. MH KOREI

تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب

هیچ کدام از ما دوست نداریم شاهد ظاهر شدن چین و چروک‌های مزاحم دور لب باشیم. به همین دلیل نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از بروز این علائم پیری جلوگیری کنیم. با افزایش سن و کاهش کلاژن این خطوط و چین و چروک‌ها بالاخره نمایان می‌شوند. البته لازم است بدانید که در برخی افراد به دلیل شرایط محیط و ژنتیک این چین و چروک‌ها سریع‌تر خود را نشان می‌دهند. بوتاکس یکی از راهکارهای موجود برای رفع چین و چروک‌ها است. در این روش با استفاده از سم بوتولینوم سعی می‌شود تا عضلات ضعیف و از این طریق خطوط و چین و چروک‌ها کاهش یابند.
در این مطلب تصمیم داریم به بررسی تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب بپردازیم. بنابراین اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

بوتاکس دور لب چیست؟

منظور از بوتاکس دور لب تزریق سم بوتاکس به عضلات دور لب به منظور شل کردن عضلات و کاهش چین و چروک‌ها است. در این روش که یکی از بهترین روش‌های زیبایی محسوب می‌شود، پزشک مربوطه طی ده تا پانزده دقیقه سم بوتاکس را تزریق می‌کند. لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس به نواحی مختلفی از لب صورت می‌گیرد تا نتیجه حاصل شده بسیار بهتر باشد. البته توجه داشته باشید تزریق بوتاکس یک خدمات حساس پزشکی و زیبایی محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر به زیبایی خود بسیار اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید که زیبایی شما به خطر بیفتد، بهترین کار مراجعه به یک پزشک خبره برای دریافت خدمات است. در واقع نمی‌توان انتظار داشت بدون دریافت خدمات از متخصصان خبره و توانا زیبایی شما با این روش چندین برابر شود. به عبارت دیگر می‌توان گفت انجام این روش توسط افراد غیر متخصص حتی ممکن است زیبایی شما را به خطر اندازد.

مزایای تزریق بوتاکس لب

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود این است که تزریق بوتاکس به لب چه مزایایی دارد؟ و چرا باید با وجود این همه روش برای زیبایی این روش را انتخاب کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تزریق بوتاکس به لب برای چین و چروک‌ها یک روش کارآمد با درد کمتر است که در یک مدت زمان کوتاه انجام می‌گیرد. نتایجی موقت دارد و اگر توسط یک پزشک خبره و توانا تزریق شود و همچنین از مواد خوب عوارض جانبی جدی نخواهد داشت. یکی دیگر از مزایای تزریق بوتاکس لب طبیعی بودن نتایج حاصل شده است.

بوتاکس لب چگونه انجام می‌شود؟

متخصصان در هنگام تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب یا به اصطلاح کاهش چین و چروک‌ها به این روش از بوتولینوم نوع A استفاده می‌کنند‌. تزریق این سم به عضلات دور لب باعث می‌شود تا این عضلات به مدت چندین ماه شل یا به طور کامل فلج شوند. فلج شدن و شلی این عضلات انقباض را کاهش می‌دهد و از این طریق چین و چروک‌ها یا همان خطوط دور لب کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که انجام این روش زیبایی نیازی به صرف زمان طولانی ندارد. همین موضوع نیز باعث شده است تا افراد زیادی متقاضی تزریق بوتاکس لب باشند.

چه کسانی باید بوتاکس لب انجام دهند؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که توسط افراد مختلف مطرح می‌شود این است که چه کسانی کاندیدای مناسبی برای انجام تزریق بوتاکس لب هستند؟ یا به عبارت دیگر تزریق بوتاکس لب بیشتر مناسب چه کسانی است؟
در ادامه به معرفی کاندیدای تزریق بوتاکس لب خواهیم پرداخت. این افراد عبارتند از:
◽ بسیاری از افراد که دارای لب‌های کوچک یا نامتقارن هستند، می‌توانند از بوتاکس استفاده کنند تا لب‌هایی زیباتر و برجسته‌تر داشته باشند. در واقع می‌توان گفت تزریق بوتاکس به لب در حجم‌دهی

◽ افرادی که دارای چین و چروک در نواحی دور لب خود هستند با بوتاکس می‌توانند جوان‌تر به نظر برسند. لازم به ذکر است امکان از بین بردن خط خنده نیز به این روش وجود دارد. بنابراین اگر داشتن خط خنده عمیق شما را آزرده خاطر می‌کند، این روش می‌تواند گزینه مناسبی برای از بین بردن این خطوط و دستیابی به زیبایی بیشتر باشد.
◽ دسته‌ای از افراد نیز به دلیل زیاد بودن فاصله بینی تا لب بالایی نیاز به تزریق بوتاکس پیدا خواهند کرد. در واقع می‌توان گفت تزریق بوتاکس در چنین شرایطی باعث می‌شود تا زیبایی فردی افزایش پیدا کند.
◽ افتادگی لب‌ها که به عنوان خط اندوه نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از دلایل تزریق بوتاکس به لب است. در واقع می‌توان گفت افرادی که لب‌های افتاده دارند و می‌خواهند افتادگی لب‌های خود را کاهش دهند نیز کاندیدای مناسبی برای تزریق بوتاکس لب می‌باشند.
◽ لبخند لثه‌ای به شرایطی گفته می‌شود که فرد هنگام لبخند لثه‌اش نمایان شود. در چنین شرایطی نیز تزریق بوتاکس لب می‌تواند کاربردی باشد. در واقع می‌توان گفت تزریق بوتاکس لب در چنین شرایطی کمک می‌کند تا افراد لبخندی زیباتر و دوست داشتنی‌تر داشته باشند.

مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس لب

اگر دوست دارید نتیجه حاصل شده از تزریق بوتاکس لب بهتر و زیباتر باشد، لازم است تا به نکات زیر پس از تزریق توجه داشته باشید:
◽ مصرف الکل یا دخانیات را تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس قطع کنید.
◽ تا چندین روز از انجام ورزش سنگین بپرهیزید.
◽ به هیچ عنوان بر روی صورت نخوابید.‌ چرا که این کار می‌تواند نتیجه حاصل شده به دنبال تزریق بوتاکس را خراب کند.
◽ به مدت ۴۸ ساعت صورت خود را با آب گرم نشویید. استفاده از آب گرم در چنین شرایطی شانس حرکت بوتاکس تزریق شده را چندین برابر خواهد کرد.
◽ نواحی تزریق را چندین روز لمس نکنید. لمس نواحی تزریق نه تنها می‌تواند دردناک باشد، بلکه می‌تواند موجب حرکت بوتاکس نیز شود.
◽ اگر پس از تزریق دچار التهاب شدید یا تبخال شدید، بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

جمع بندی

در این مطلب از مجله دکتر کره‌ای در رابطه با تزریق بوتاکس برای خطوط دور لب صحبت کردیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دادیم. اگر به منظور زیبایی بیشتر تصمیم به دریافت این خدمات گرفته‌اید، بهترین مکان برای دریافت خدمات کلینیک ما است.
ما در کلینیک تخصصی دکتر کره‌ای با استفاده از بهترین مواد و تجهیزات نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به زیبایی بیشتر شما کمک کنیم. برای دریافت خدمات از کلینیک ما می‌توانید با شماره تلفن‌هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد تماس حاصل کنید و از قبل نوبت بگیرید.

شماره‌های تماس با کلینیک
021-22303360
021-22301416

آدرس کلینیک دکتر کره ای

● تهران، پاسداران، ساقدوش، نبش رحمانیان غربی، پلاک 6، ساختمان ریحان، واحد 18 طبقه 3

سوالات متداول

بله؛ ممکن است تزریق بوتاکس یک درد بسیار کوچک مانند نیش زنبور عسل داشته باشد.
عفونت، التهاب و کبودی از مهم‌ترین عوارض تزریق بوتاکس لب است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با کمک گرفتن از متخصصان خبره می‌توانید این عوارض را به طور قابل توجهی کاهش دهید.
هیچ شواهدی مبنی بر ایمن یا غیر ایمن بودن تزریق بوتاکس لب در دوران شیردهی وجود ندارد. به همین دلیل متخصصان انجام این روش زیبایی را در دوران شیردهی توصیه نمی‌کنند.
نتایج حاصل شده از بوتاکس لب دائمی نیست. به همین دلیل افراد برای زیبایی بیشتر و افزایش اثرات بوتاکس نیاز به ترمیم پیدا خواهند کرد.