Dr. MH KOREI

پلکسر و کاربردهای آن

با پیشرفت علم و تکنولوژی شیوه‌های تازه و جدیدی اختراع شده‌اند که علائم پیری را به تعویق می‌اندازند. با توجه به اینکه پوست انسان با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دیگر شکل کشیده و یکدست طبیعی خود را ندارد، افتادگی و شل‌شدگی یک امر طبیعی است. امروزه یکی از شیوه‌های مدرن و بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن و کاهش اثرات افزایش سن بر روی پوست که کمترین عوارض را برای متقاضیان به‌همراه دارد، پلکسر نامیده می‌شود.

اگر شما نیز می‌خواهید با پلکسر و عملکرد آن آشنایی کامل داشته باشید، تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی روش درمانی پلکسر

پلکسر درواقع جایگزین جراحی برای حذف پوست اضافی اطراف پلک و دیگر نواحی پوست صورت بوده که به‌طور موثری باعث جایگزین شدن پوست کرپی با پوست کلاژن سازی شده می‌شود. استفاده از این روش درمانی مزایا بسیاری را در مقایسه با جراحی پلاستیک دارد. در این تکنیک هیچ‌گونه برشی روی سطح پوست ایجاد نشده و از بخیه استفاده نمی‌شود. بنابراین اغلب افراد در همان روز انجام عمل می‌توانند به کارهای روزمره خود بازگردند که همین امر یک مزیت بسیار بزرگ برای متقاضیان این روش درمانی محسوب می‌شود. لازم به ذکر است در حین انجام پلکسر نیازی به بیهوشی تزریقی نبوده که همین عامل باعث افزایش سرعت اجرای تکنیک خواهد شد. به‌طورکلی نتایج انجام پلکسر طی 2 الی 6 هفته پس‌ از انجام این تکنیک مشخص خواهد شد.
امروزه پلکسر پلک، پلکسر بینی و پلکسر صورت ازجمله محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شوند. پلکسر درواقع نوعی از فناوری پلاسما درمانی بوده که با حرارت دهی باعث تحریک سریع پوست به ساخت کلاژن، سفت شدن پوست و انقباض فوری خواهد شد. دستگاه پلکسر گازهای موجود در هوا را یونیزه نموده و با ایجاد یک جرقه کوچک الکتریکی تکه‌های کوچکی از پوست را می‌سوزاند. همچنین با هر ضربه‌ای که توسط نوک سوزن دستگاه به پوست وارد می‌شود، سوختگی کوچکی روی پوست ایجاد شده که درنهایت به سفت شدن فوری پوست می‌انجامد. البته علائم سوختگی ایجاد شده در ناحیه درمان پس‌ از گذشت چند روز شروع به پوسته پوسته شدن می‌کنند و پوست جدیدی زیر آن ایجاد می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که پلکسر انواع متفاوتی داشته و می‌توان آن را به دسته‌های زیر تقسیم‌بندی نمود.
◽ پلکسر پلک
◽ پلکسر اطراف لب
◽ پلکسر بینی
◽ پلکسر گردن و غبغب
◽ پلکسر خطوط پنجه کلاغی
◽ پلکسر استرچ مارک
◽ پلکسر با هدف از بین بردن تاتو و خال‌کوبی

کاربردهای پلکسر

افراد به دلایل متعددی همچون عدم رضایت از فرم بینی، چین‌وچروک در اطراف چشم، آکنه و جای جوش‌های پوستی و… علاقه بسیاری در انجام روش درمانی پلکسر دارند. درحقیقت این تکنیک کاربردهای متنوعی داشته که در ادامه به معرفی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

لیفت پلک

یکی از روش‌هایی که می‌توان از آن برای رفع افتادگی پلک فوقانی استفاده نمود، پلکسر است. در این روش بدون نیاز به جراحی یا بخیه و تنها با حرارت‌دهی، پوست اضافه اطراف چشم برداشته شده و سبب لیفت پلک خواهد شد. همچنین ممکن است در طول انجام عمل، پزشک متخصص از شما بخواهد که چشمان خود را باز و بسته کنید که انجام این کار برای تشخیص دقیق و نتیجه بهتر انجام می‌شود.

رفع مشکلات پوستی

جای بخیه، جای زخم، استرچ مارک‌های بارداری و چنین مواردی با استفاده از روش درمانی پلکسر به‌راحتی قابل بهبود هستند. با توجه به اینکه پلکسر بدون نیاز به جراحی، پوست را به تولید کلاژن تشویق می‌کند، یک روش محبوب برای رفع مشکلات پوستی است. همچنین جالب است بدانید که می‌توانید پس‌ از تایید پزشک متخصص از این روش برای درمان مشکلات پوستی سایر نقاط بدن همچون شکم و باسن نیز استفاده کنید.

رفع افتادگی پوست

پلکسر برای رفع افتادگی پوست به‌ویژه در نواحی گردن و غبغب بسیار موثر بوده و می‌توان با استفاده از این روش برای جوان‌سازی این قسمت‌ها اقدام نمود. درحقیقت در تکنیک پلکسر حرارت عمیقی به پوست داده می‌شود که باعث از بین رفتن چربی‌ها و پر شدن منافذ پوست خواهد شد.

زیبایی صورت

پلکسر یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ابداع شده در زمینه جوان سازی پوست بوده که با کمترین عوارض می‌تواند چین‌وچروک دور شقیقه، خطوط اخم و پنجه کلاغی و همچنین لکه‌های پوستی را از بین ببرد. همچنین شما نتایج آن را بلافاصله پس‌ از عمل مشاهده خواهید کرد.

درمان بینی گوشتی

یکی دیگر از کاربردهای محبوب پلکسر درمان مشکلات بینی به‌ویژه بینی‌های گوشتی و افتاده است. افراد دارای بینی‌های افتاده و گوشتی بهترین کاندیدا برای انجام پلکسر بینی هستند. درحقیقت پس‌ از انجام این تکنیک پوست بینی ترمیم شده و بینی نیز کوچک‌تر می‌شود. همچنین از این روش می‌توان برای فرم‌دهی این ناحیه نیز استفاده نمود. اگر قصد انجام پلکسر بینی را دارید ابتدا باید با پزشک متخصص مشورت کنید. پس‌ از تایید توسط متخصص پوست بینی طی چند جلسه و با استفاده از دستگاه مخصوص جمع شده و چربی‌های زیرین آن نیز از بین می‌رود. درواقع پلکسر با ایجاد نقاطی ریز و سوزاندن چربی‌ها این عمل را انجام می‌دهد.

مزایا تکنیک درمانی پلکسر

پلکسر مانند بسیاری دیگر از انواع روش‌های درمانی بدون شک مزایا متعددی داشته که همین امر سبب محبوبیت آن میان افراد شده‌ است. این شیوه مدرن عوارض بسیار اندک داشته که آن را نسبت‌ به روش‌های قدیمی برتری می‌بخشد. البته توجه داشته باشید که نمی‌توان پلکسر را بدون کوچک‌ترین عارضه‌ای دانست؛ اما به‌طورکلی می‌توان موارد زیر را مهم‌ترین فواید برای روش درمانی پلکسر در نظر گرفت. حدود 70 درصد نتیجه این تکنیک پس ‌از انجام عمل قابل‌مشاهده بوده و برای دیدن این نتایج نیازی به صبر کردن نخواهید داشت. بیماران بعد از انجام عمل بلافاصله می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند و نیازی به کناره‌گیری از فعالیت‌های روزمره نخواهد بود. اپراتور درطول درمان کنترل کاملی روی بیمار دارد. روش درمانی پلکسر باعث التهاب یا نکروز بافت‌های اطراف نخواهد شد. بیمار در حین عمل و پس‌ از آن، قابلیت حرکت کامل پلک‌ها را دارد.

نکات مراقبتی بعد از انجام پلکسر

مراقبت‌های روزهای ابتدایی بعد از انجام پلکسر مهم‌ترین تاثیر را در دریافت بهترین نتیجه از انجام این روش دارند. متناسب با نوع عملی که انجام داده‌اید، توصیه می‌کنیم از روش‌های زیر برای بهبودی هرچه سریع‌تر و دریافت بهترین نتیجه بهره بگیرید. در دوران بهبودی به‌هیچ‌عنوان از اسکراب‌های بدن و صورت یا کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید. توجه داشته باشید که تنها مصرف داروها و کرم‌های تجویزشده توسط پزشک مجاز است. بلافاصله پس‌ از عمل در معرض نور آفتاب نباشید و در روزهای بعدی نیز از عینک آفتابی و ضدآفتاب مناسب استفاده نمایید. در 48 ساعت اولیه پس‌ از عمل حمام نروید و ناحیه موردنظر را خیس نکنید. تا حد ممکن از استفاده از لوازم آرایش خودداری نموده و از دست‌کاری جای عمل بپرهیزید. درصورتی‌که پلکسر پلک انجام داده‌اید، حتما از محلول‌های تجویزشده توسط پزشک برای شست‌وشوی چشم بهره بگیرید.

سخن پایانی

پلکسر یکی از روش‌های درمانی نوین با نتایج موثر و طولانی‌مدت بوده که جایگزین بسیاری دیگر از انواع عمل‌های جراحی زیبایی به‌شمار می‌آید. همچنین این تکنیک بدون درد بوده و طی 1 یا چند جلسه زیباجویان را به نتیجه دلخواهشان می‌رساند. سرعت انجام بالا، هزینه مقرون به صرفه، دوران نقاهت بسیار کوتاه، نتیجه طبیعی و اثرگذاری بسیار سریع از جمله مزایا تکنیک پلکسر بوده که سبب محبوبیت آن بین اغلب افراد شده‌ است؛ اما فراموش نکنید که این روش زیبایی را باید نزد مجموعه‌ای ماهر و حرفه‌ای انجام دهید. به یاد داشته باشید که کلینیک دکتر محمدحسین کره ای برای انجام پلکسر و دیگر خدمات درمانی و زیبایی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است و هر زمان که تصمیم به انجام پلکسر داشتید، می‌توانید از خدمات ویژه این مجموعه استفاده کنید. همچنین برای دسترسی به کلینیک یا ارتباط با کارشناسان مجموعه می‌توانید از اطلاعات زیر بهره بگیرید.