Dr. MH KOREI

معرفی نخ لیفت قابل جذب

نخ های لیفت قابل جذب پروتئینی آخرین تکنیک غیر جراحی لیفت صورت میباشد.

این نخ ها از جنس پلی دی اگزینون و پلی گلاکولیک بوده و پس از چند ماه جذب بدن میشوند ولی اثر جوانسازی و لیفت را برای مدت حدود دو سال حفظ میکنند.

این نخ ها با بیحسی موضعی و به سایز و اندازه مناسب و به تعداد لازم در پوست قرار میگیرند و اثر تایتنینگ و لیفت را آغاز میکنند. برای آغاز تاثیرات و مورد مشاهده به دو ماه وقت نیاز است. انواع نخ و کاربرد آن در مقالات بعدی گفته خواهد شد.

این مقاله از وبسایت دکتر محمدحسین کره‌ای کلیاتی راجع به علل افتادگی پوست در اثر اشعه آفتاب و بالا رفتن سن میپردازد و در ادامه به روشهای درمانی اشاره دارد و در آخر کاشت نخ قابل جذب را که بدون نیاز به بستری و جراحی انجام میشود را روشی نوین و بی عارضه نسبت به جراحی عنوان میکند و نکته آخر قیمت ارزان این روش نسبت به جراحی را یادآور میشود. با ما همراه باشید.

لیفت نخ چگونه انجام می‌شود؟

کشیدن پوست به همراه قرار دادن تکه های نخ قابل جذب در زیر پوست، یک روش بدون نیاز به جراحی، ایمن و غیر تهاجمی است که پوستی زیبا و صاف را به ارمغان می آورد.

در این روش از نخ های مخصوص خاردار و پیچشی در سایز مختلف استفاده می کنند که استریل است و قابلیت جذب در پوست دارند.

این نخ ها در زیر پوست قابل رویت نمی باشند. زمانی که نخ ها در جای خود قرار گرفتند، فرایند کلاژن سازی طبیعی پوست و سلول سازی به علت ایجاد التهاب و فیبروز خفیفی که در طول نخ ایجاد میشود در طی جذب شدن نخ در بدن فعال تر می شود.

در این روش از نخ های مخصوص کاگ در جهت کشیدن و لیفیتینگ پوست برای ثابت نگه داشتن پوست و بافت های صورت در یک جلسه مانند طب سوزنی استفاده می شود. 

تفاوت روش لیفت نخ جذبی با روش های قدیمی

توجه کنید کاشت نخ لیفت صورت متفاوت است با روش های قدیمی قرار دادن نخ های غیر قابل جذب که
معروفترین آن نخ آمریکایی سیلوهت است که با میله ای نازک از یک طرف نخ را می کشیدند و از طرف دیگر نخ بیرون می آمد و اضافه نخ قیچی می شد، در روش قدیمی نخ ها عارضه دار بودند.

سیستم قرار دادن نخ به سبک قدیمی برای لیفت پوست صورت و ابرو استفاده می شد یعنی در همان جلسه با نخ پوست را می کشیدند تا افتادگی عضلات و پوست بر طرف شود که الان کاربردی ندارد.

در عوض آخرین تکنولوژی موجود در دنیا نخهای قابل جذب است که تولیدش و انحصارش در دست کشور کره جنوبی میباشد.

این نخها به دلیل افزایش تولید پروتئین کلاژن توسط سلول های فیبروپلاست پوست باعث سفتی پوست و افزایش ضخامت بافت زیر پوستی شده و در نهایت علاوه بر زیبایی و سفت شدن پوست باعث درجاتی از لیفتینگ نیز می گردد که اگر این عملیات تکرار گردد پوست بسیار جوان و زیباتر و صافتر می شود.