Dr. MH KOREI

بهترین روش زاویه سازی فک و صورت برای زنان و مردان

در حال حاضر زاویه‌سازی فک و صورت، یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که افراد برای بهبود چهره‌شان از آن استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای زاویه‌سازی فک و صورت وجود دارد. پزشک متخصص زیبایی در جلسه مشاوره در خصوص مزایا و معایب هرکدام از روش‌ها با شما صحبت می‌کند و مناسب‌ترین روش را به شما پیشنهاد می‌کند.
روش‌های متعددی برای زاویه سازی چانه وجود دارد که عبارتند از تزریق ژل، تزریق بوتاکس و انجام عمل‌های جراحی مانند لیپوساکشن گردن و لیفت گردن.

زاویه سازی فک با تزریق ژل چیست؟

بدون شک چانه و اصلاح ظاهری آن تأثیرات زیادی در جذابیت چهره زنان و مردان به همراه خواهد داشت. تزریق ژل در ناحیه چانه می‌‌تواند به رفع مشکلاتی از قبیل عدم تقارن فک، رفع غبغب و بهبود ویژگی‌های صورت کمک کند. زاویه سازی فک با مزایای متعددی همراه است، این فرایند موجب تقویت فک و اصلاح شکل آن شده و ویژگی‌های ظاهری صورت را بهبود می‌بخشد. در بزرگسالانی که به علت بالا رفتن سن از حجم چانه آنها کاسته شده است، تزریق ژل می‌تواند به افزایش حجم قسمت پایین صورت کمک کند و باعث شادابی و جوانی بیشتر صورت گردد.

با بالا رفتن سن کاهش تراکم استخوان ناحیه فک کاملاً طبیعی است که خانم‌ها و آقایان را درگیر می‌کند. اما به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی در زنان شیوع بیشتری دارد. در برخی از افراد سلول‌های چربی در قسمت چانه تجمع پیدا می‌‌کنند و بر ظاهر چهره تاثیرات منفی می‌گذارند. در این شرایط می‌توان از تزریق ژل با هدف رفع این مشکلات استفاده کرد. تزریق ژل یک روش غیر تهاجمی و موثر است که می‌‌تواند نتایجی با ماندگاری بالا را به وجود آورد. هنگامی که ژل در ناحیه چانه تزریق می‌شود، ظاهر آن را بهبود بخشیده و در نتیجه بر کل ساختار صورت تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که گردن کشیده تر به نظر برسد.

بهترین فیلرها برای زاویه سازی چانه

طبق تحقیقات انجام شده، هیالورونیک اسید، پلی لاکتیک اسید و کلسیم هیدروکسیل آپاتیت از جمله بهترین محصولات برای زاویه سازی چانه می‌باشند. هیالورونیک اسید ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. این محصول همانند فیلرهایی از قبیل ژوویدرم و رستالین به یک برند پرطرفدار تبدیل شده است، زیرا ایمنی و اثرگذاری بسیار خوبی در زاویه سازی چانه دارد. پلی لاکتیک اسید بدن را تحریک می‌کند که به تولید کلاژن بپردازد. استفاده از این محصول می‌تواند نتایج دائمی و بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. کلسیم هیدروکسیل آپاتیت هم فیلر دیگری است که بدن را تحریک به تولید کلاژن طبیعی می‌کند. این محصول توانسته در تحقیقات بالینی نتایج خوبی را در خصوص زاویه سازی چانه ایجاد کند.

چه افرادی می‌‌توانند متقاضی تزریق ژل باشند؟

به طور کلی هر فردی که از سلامت عمومی خوبی برخوردار است و قصد دارد شکل فک خود را اصلاح کند، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل باشد. درصورتیکه شما مشکل خاصی دارید و یا سیگار می‌کشید، ممکن است در معرض خطرات و عوارض جانبی قرار بگیرید. به همین دلیل بهتر است از روش‌های دیگری استفاده کنید.

آیا زاویه سازی فک به رفع غبغب کمک می‌کند؟

پاسخ این سوال مثبت است و تزریق ژل می‌‌تواند به رفع غبغب کمک نماید. تجمع چربی اضافی در ناحیه چانه و ضعیف بودن ساختار چانه باعث به وجود آمدن غبغب می‌شود. با زاویه سازی چانه به کمک ژل می‌‌توان به رفع ظاهر ناخوشایند غبغب کمک کرد.

زاویه سازی فک چگونه انجام می‌شود؟

زاویه سازی فک با تزریق ژل یک روش ساده و سرپایی است که معمولا در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. شما می‌توانید همان روز پس از جلسه مشاوره اولیه به تزریق ژل بپردازید. پزشک از کرم بی حس کننده روی ناحیه مورد نظر استفاده می‌کند تا دردی احساس نکنید. سپس پزشک از سرنگ مخصوص برای تزریق ژل در ناحیه چانه استفاده می‌کند. با توجه به ساختار چانه و نتایج مورد انتظار شما ممکن است به چندین مرحله تزریق ژل نیاز داشته باشید. پس از تزریق ژل شما نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.