Dr. MH KOREI

بهترین روش سریع پاک کردن تاتوی ابرو و بدن

در گذشته‌های نه چندان دور، تاتو و خالکوبی دائمی تلقی می‌شدند ولی امروز به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی لیزر می‌توان به شکلی موثر و ایمن آن‌ها را پاک کرد. لیزرهای امروزی به تعداد جلسات کمتری نیاز داشته، عوارض جانبی کمتری دارند و می‌توانند رنگ‌هایی که که در گذشته پاک کردنشان ممکن نبود را هم پاک کنند. امروز می‌خواهیم در مورد پاک کردن تاتو با لیزر صحبت کنیم و گریزی هم به سایر روش‌های پاک کردن تاتو و خالکوبی بزنیم. ببینیم که چرا روش لیزری بهتر از سایر روش‌ها است و چه مواردی را باید پیش اقدام برای درمان بدانید.
بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، لیزرهایی معروف به Q-switched هستند. عبارت Q-switched اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است.

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوییچ Q-Switched

دستگاه‌هایی که به قابلیت Q-switched مجهز هستند، می‌توانند یک پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستند. انرژی این پالس لیزری یک میلیاردم ثانیه دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تاتو می‌شود و آن‌ها را منفجر می‌کند.

در روزهای بعد از جلسه درمانی، سیستم ایمنی بدن به سراغ ذرات بسیار ریز باقی مانده از جوهر می‌رود، آن‌ها را جمع آوری و دفع می‌کند. به این ترتیب تاتو شما پاک می‌شود.

لیزرهای کیو-سوییچ استفاده‌های دیگری هم دارند. برخی از کاربردهای این فناوری عبارت‌اند از:

◽ درمان قارچ ناخن؛
◽ رفع لکه‌های پوستی مثل ماه گرفتگی یا لکه‌های ناشی از آفتاب؛
◽ رفع ضایعات عروقی پوست (تلانژکتازی)؛
◽ برداشت خال؛
◽ جوانسازی پوست.

انواع لیزر Q-switched

همانطور که اشاره کردیم، Q-switched یک لیزر خاص نیست؛ بلکه یک قابلیت است. لیزرهایی که برای پاک کردن تاتو استفاده می‌شوند، مشابه لیزرهای حذف موهای زائد هستند. منتها برای پاک کردن تاتو، مجهز به سیستم کیو-سوییچ (یعنی تولید پالس‌های قدرتمند و سریع لیزری) هستند. هر فناوری لیزری در ترکیب با سیستم کیو-سوییچ برای پاک کردن انواعی از تاتو موثر است.

برخی از لیزرهای کیو-سوییچ عبارت‌اند از:

✔️ ان دی یاگ کیو-سوییچ بیشتر برای جوانسازی پوست، رفع اسکارهای تیره و ماه‌گرفتگی‌های قهوه‌ای رنگ استفاده می‌شود. این لیزر می‌تواند طیف وسیعی از تاتوها با رنگ‌های مختلف را پاک کند.
✔️ لیزر روبی برای پاک کردن رنگ‌های کم استفاده‌تر خالکوبی مثل سبز یا آبی آسمانی استفاده می‌شود.
✔️ لیزر الکساندریت روی لکه‌های قهوه‌ای، خال‌های ناشی از تابش آفتاب، اسکارهای تیره، ماه گرفتگی‌های قهوه‌ای، تاتو با جوهر مشکی و خالکوبی با رنگ‌های سبز و آبی تاثیر بسیار زیادی دارد.

عوامل موثر بر پاک کردن تاتو

◽ مدت زمانی که تاتو انجام داده اید.

◽ عمق جوهر در پوست

◽ داروهای مصرفی

◽ رنگ تاتو

◽ تاتو در کدام قسمت قرار دارد.

تعداد جلسات لیزر

پاک کردن تاتو بسته به رنگ، محل، زمان انجام تاتو و عوامل دیگر می‌تواند بین ۲ تا ۱۱ جلسه زمان ببرد. بین جلسات درمانی فواصل منظمی وجود دارد تا پوست فرصت التیام و پاکسازی رنگدانه‌های تاتو را داشته باشد. معمولاً ۴۰ تا ۴۵ روز بین هر جلسه درمانی فاصله هست. در تصاویر زیر تاثیر لیزر Q-switched بر روی تاتوی ابرو را پیش از درمان، بعد از اولین جلسه و بعد از چهارمین جلسه می‌بینید. هر جلسه‌ی درمان تاتو شما را کمرنگ‌تر می‌کند.