Dr. MH KOREI

تزریق بوتاکس به چه منظور انجام میشود؟

تزریق بوتاکس با اهداف مختلفی شامل درمان میگرن ، حذف چین و چروک ها ، حذف خطوط مختلف صورت ، درمان افتادگی پوست و … انجام می شود.

قطعاً شما هم تاکنون نام بوتاکس را شنیده اید و یا به انجام این کار اقدام نموده اید. بیشترین کاربرد بوتاکس در حوزه زیبایی صورت است. با استفاده از بوتاکس می توان پیری پوست را درمان نمود.

بوتاکس چیست ؟

این ماده ، از سم بوتولینوم ساخته شده است که هیچگونه خطری برای سلامتی ندارد. تزریق سم بوتولینوم در زیر پوست موجب فلج موقتی عضلات شده تا تغییرات مثبتی در این نواحی صورت بگیرد. تزریق بوتولینوم دارای مزایا و معایبی است که البته مزایای آن بیشتر از معایب آن است. بوتولینوم به ناحیه موردنظر تزریق می شود و در آن قسمت ، با اتصال به گیرنده های موجود در عضلات موجب تغییراتی در عملکرد عصب می شود.

بوتاکس به نواحی مختلف به چه منظور تزریق می شود ؟

تزریق بوتاکس در نواحی مختلف به دلایل گوناگونی انجام می شود. تزریق این ماده در پیرامون چشم با هدف حذف خطوط و چین و چروک های نازک پیرامون چشم ، انجام می شود. تزریق این ماده در زیر بغل با هدف جلوگیری از تعریق انجام می شود. کسانی که از مشکل تعریق بیش از اندازه رنج می برند ، با تزریق بوتولینوم می توانند مشکل خود را حل کنند. بوتاکس در پیشانی برای حذف خط اخم و سایر خطوط موجود ، انجام می شود. ماده بوتولینوم در خطوط بینی با هدف حذف چروک های متعددی که در بخش بالایی بینی در زمان خندیدن ایجاد می شود ، تزریق می گردد. تزریق این ماده در ابروها به دلیل رفع افتادگی ابروها انجام می شود. در واقع ، با استفاده از بوتاکس می توان ابروها را لیفت کرد.

تأثیر تزریق بوتاکس زیر بغل

اگر می خواهید مشکل تعریق بیش از اندازه خود را با کم عارضه ترین و مناسب ترین روش درمان کنید ، بوتاکس کنید. زمانی که زیربغل خود را بوتاکس می کنید ، میزان عرق شما بسیار کم خواهد شد. برخی از افراد به دلیل مشکلات روحی و عصبی ، تعریق بیش از اندازه ای دارند. تعریق بیش از اندازه ممکن است به دلیل عوارض مصرف برخی از داروها باشد. تأثیر بوتاکس در زیر بغل به گونه ای است که امکان رفع برخی از عوارض حاصل از بیماری ها وجود دارد.

آیا تزریق بوتاکس زیر بغل مضر است ؟

قبل از انجام این کار ، باید عوارض و مضرات بوتاکس در این ناحیه را بدانید. بعضی از عوارض تزریق این ماده زیر بغل ، همان عوارض کلی بوتاکس است. ممکن است شما پس از بوتاکس دچار مشکلاتی مانند سردرد ، سرگیجه ، خشکی دهان ، بی اختیاری ادرار ، حساسیت های پوستی ، تنفس دشوار و … شوید. اگر بوتاکس را در کلینیک های خوب و تحت نظر پزشکان ماهر و متخصص در این زمینه انجام دهید ، اغلب این عوارض را به صورت سطحی و جزئی تجربه خواهید نمود.

تأثیرات بوتاکس زیر بغل تا چند وقت است ؟

ماندگاری تزریق بوتاکس زیر بغل برای افراد مختلف ، متفاوت است. ماندگاری بوتاکس در این قسمت ، معمولاً حدود 4 ماه الی یک سال است. شما پس از گذشت دو الی چهار ماه پس از بوتاکس ، می توانید تأثیرت مثبت آن را مشاهده نموده و از شر تعریق های شدید و آزاردهنده تا مدتها خلاص شوید.

مراقبت های مهم :

پس از بوتاکس زیر بغل باید به موارد مهمی توجه نمود تا بتوان اثرات مثبت بوتاکس را حفظ کرد. پس از بوتاکس باید تا چندین ساعت از خم شدن خودداری نمود. از ماساژ زیربغل تا یک شبانه روز خودداری کنید. همچنین توصیه می شود که تا دو شبانه روز از ورزش های سنگین خودداری کنید. مصرف ویتامین ای ، آسپیرین ، نوشیدنی های الکلی و … را قطع کنید. همچنین به یاد داشته باشید که پس از تزریق بوتاکس ، از مصرف مام های زیربغل و دئودورانت ها خودداری کنید.

چندین مزیت مهم :

مزایای بوتاکس زیربغل عبارتند از :

– کاهش تعریق

– کم تهاجمی بودن تکنیک بوتاکس زیربغل

– سرپایی بودن

– ایمنی بسیار بالا

– ایجاد کمترین عارضه

– ماندگاری بالا

– و …

برای زیربغل چند سی سی بوتاکس لازم است ؟

میزان بوتاکس موردنیاز برای انجام این کار ، بر اساس صلاح دید پزشک مشخص می شود. به منظور کسب بهترین نتیجه ، معمولاً برای هر یک از زیر بغل ها ، 50 واحد بوتاکس کفایت می کند. ممکن است این مقدار برای فردی دیگر ، متفاوت باشد. زمانی که 50 واحد بوتاکس برای هر یک از زیربغل ها تزریق شود ، ماندگاری نتیجه حداقل تا شش ماه حفظ خواهد شد.

بهترین کاندیدای تزریق بوتاکس زیر بغل

افرادی که قصد انجام این کار را دارند ، باید به پزشک مراجعه نموده و از نظر سلامت غدد و سایر موارد بررسی شوند. در صورتی که پزشک تشخیص دهد بوتاکس ممکن است عوارضی را برای فرد ایجاد کند و به سلامتی وی آسیب برساند ، نباید به انجام این کار اقدام شود.

خانم های باردار و شیرده ، مبتلایان به بیماری نورولوژیک ، افراد مبتلا به آلرژی ( حساسیت به شیر گاو ) و … نباید بوتاکس کنند.

افراد بالای 18 سال که مصرف کننده داروهای خاص نیستند و از بیماری های تنفسی رنج نمی برند ، می توانند بوتاکس کنند. نکته مهم این است که متقاضیان نباید مبتلا به بیماری های عصبی باشند.

عوامل مؤثر بر هزینه :

هزینه تزریق بوتاکس با توجه به موارد مختلفی تعیین می شود. نوع ماده بوتاکس ، برند ماده بوتاکس ، مقدار بوتاکس موردنیاز ، تعرفه کلینیک ، پزشک و … از جمله مواردی هستند که هزینه بوتاکس را مشخص می کنند. برخی از کلینیک ها برای خدمات زیبایی خود ، تعرفه های مناسبی را مشخص نموده اند تا متقاضیان بتوانند به راحتی خدمات موردنیاز خود را دریافت کنند. البته برخی از مراکز زیبایی ، خدمات بی کیفیتی را ارائه می دهند و نرخ های بسیار پایین آنها ، بی علت نیست. توجه داشته باشید که بوتاکس را در کلینیک های زیبایی و تحت نظر پزشکان انجام دهید و هرگز در سالن های زیبایی ، بوتاکس نکنید تا به سلامتی و زیبایی شما آسیبی وارد نشود.