Dr. MH KOREI

پروتز لب چیست؟

زیبایی ظاهری از مهم ترین موضوعاتی است که اغلب جوانان به آن می پردازند و ذهن بسیاری از افراد میان سال و پیر را هم به خود مشغول کرده است. یکی از مواردی که موجب می شود تا بر زیبایی چهره افرادی که لب ها کوچک دارند، افزوده شود، پروتز لب می باشد.
ما در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با انواع مدل های پروتز لب و عوارضی که ممکن است بعد از آن برای فرد اتفاق بیفتد، مطالبی را مطرح کنیم و توضیحاتی بدهیم که مطمئنا می تواند کمک بسیار زیادی برای بالا بردن سطح اطلاعات افرادی باشد که قصد دارند تا پروتز انجام دهند.

پروتز لب برای چه کسانی مناسب است ؟

اولین موضوعی که مطرح می شود این است که اصلا پروتز لب برای چه کسانی مناسب است و چه کسانی باید این عمل را انجام دهند و چهره خود را زیبا کنند. افرادی برای تزریق ژل لب و یا عمل جراحی پروتز آن مناسب هستند که دارای لب هایی بسیار باریک و نازک بوده و جلوه لب ها در چهره آن ها بسیار کم می باشد. با این که این ویژگی ممکن است کاملا خدا دادی باشد اما موجب شده تا چهره از جذابیت کمتری برخوردار باشد. همچنین ممکن است در اثر بروز حادثه ای لب ها دچار آسیب شده باشند و از حالت قبل خود کاملا کوچک تر و باریک تر شده باشند، که در این صورت می شود به راحتی و به وسیله عمل جراحی و این عوارض را به حالت اولیه و یا زیبا تر از آن تبدیل کرد. با افزایش سن نیز ممکن است که لب ها باریک و کوچک شوند و یا افتادگی هایی در آن ها و اطرافشان به وجود آید که با تزریقات ژل قابل ترمیم و بازگشت به حالت قبل خواهد بود. همانطور که می دانید وقتی سن انسان افزایش پیدا می کند، چربی های بدن به خصوص چربی های زیر پوست و تجزیه شده و بیشتر از حالت عادی که ممکن پوده تحلیل بروند، تحلیل خواهند رفت و موجب می شوند تا بسیاری از قسمت های بدن افت کند و دچاره افتادگی شود.

انواع پروتز لب

پرو تز لب انواع مختلفی نیز دارد که بر اساس عناوین متفاوتی، به دسته های مختلف تقسیم می شوند. یکی از انواع دسته بندی های تزریق و افزایش حجم لب ها، دسته بندی بر اساس مدت زمان ماندگاری پروتز لب می باشد و به کمک آن فرد می تواند تصمیم بگیرد تا کدام نوع پروتز را انجام دهد. پروتز لب دائمی و موقت از انواع پروتز و تزریق ژل به لب ها هستند که هر کدام مزایا و معایبی خواهند داشت و می توان از هر دو نوع آن ها به خوبی بهره گرفت. پروتز لب موقت معمولا برای افرادی انجام می شود که تا به حال این عمل را انجام نداده اند و برای اولین بار می خواهند که حجم لب های خود را افزایش دهند. در چنین افرادی از ژل موقت استفاده می شود که پس از مدتی این ژل در بدن توسط آنزیم های مختلف تجزیه شده و جذب خواهد شد. عمر این نوع پروتز به طور معمول حدود چهار تا شش ماه می باشد. اما پروتز لب دائمی برای مدت طولانی تری باقی می ماند و قیمت بیشتری دارد که بعد از مشاهده اثرات موقت بر روی لب های فرد، انجام خواهد شد. در این پروتز معمولا از تزریق چربی هایی که از بدن استخراج شده و بعد از پاک سازی به لب ها تزریق می شوند، استفاده خواهد شد. این نوع افزایش حجم در صورت بروز خطای انسانی توسط پزشک یا بیمار سخت تر از حالت موقت ترمیم و درمان خواهد شد و احتیاج به دقت بیشتری در تزریق و نگهداری خواهد داشت.

هزینه پروتز لب

قیمت پروتز لب به میزان واحد ژل تزریق شده و میزان دست مزد پزشک بستگی خواهد داشت. این که از چه نوع ژل پروتزی استفاده خواهد شد، در هزینه پروتز لب بسیار تاثیر خواهد داشت که در نتيجه باید در انتخاب بهترین و به صرفه ترین مدل بسیار توجه شود تا مخارج بیش از حد افزايش پیدا نکند.

عوارض

برای تزریق ژل و یا چربی باید نکات بهداشتی بسیار با دقت انجام و اجرا شوند، در غیر این صورت ممکن است که عوارضی ظاهر شوند و کام بیماری را که زرای افزایش زیبایی اقدام به پروتز کرده است را تلخ کند. عمل پروتز لب باید بسیار با دقت انجام شود و الا فرد بیمار دچار عوارضی خواهد شد که به سختی قابل بازگشت هستند و ممکن است باعث ناراحتی و یا افسردگی بیمار شوند. از جمله این عوارض می توان به ایجاد عفونت ها و یا بروز حساسیت هایی در بیمار اشاره کرد که باعث آلرژی و ناراحتی های شدید خواهند شد.